13 Paź Brak komentarzy admin Bez kategorii , ,

Każda kobieta dba o swoje zdrowie, by jak najdłużej cieszyć się dobrym samopoczuciem i pięknym wyglądem. W wielu artykułach stworzonych przez specjalistów opisany jest pozytywny wpływ diety na zdrowie, samopoczucie i psychikę. Dieta odgrywa bardzo ważną rolę w życiu każdego człowieka, gdyż jelita są centrum dowodzenia każdego organizmu.

Jelita mają również ogromny wpływ na odporność organizmu, dlatego tak ważne jest regularne przyjmowanie suplementów z probiotykami i spożywanie produktów bogatych w żywe kultury bakterii. Dzięki takiemu działaniu układ pokarmowy tworzy skuteczną barierę dla bakterii i wirusów.

Probiotyki warto podawać dzieciom już w pierwszych miesiącach życia.

Aby zmniejszyć ryzyko zachorowania na niektóre choroby przewlekłe, jak na przykład cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, miażdżyca czy też zaburzenia hormonalne warto wprowadzić kilka istotnych zmian w zasadach żywienia.

Odpowiednia dieta pozwala złagodzić również wiele przykrych dolegliwości.

Przede wszystkim należy zrezygnować z picia gazowanych napojów i słodkich soków. W zamian warto wypijać przynajmniej dwa litry niegazowanej wody mineralnej dziennie. Odpowiednie nawodnienie wpływa na ogólne samopoczucie, pozwala zmniejszyć obrzęki na ciele oraz usprawnia procesy trawienne. Neutralny smak wody można wzbogacić plasterkiem pomarańczy, kilkoma goździkami, ćwiartką limonki, listkami mięty bądź sokiem z cytryny.

W kolejnym kroku produkty z białej mąki dobrze jest zmienić na pieczywo pełnoziarniste oraz razowy makaron. Z jadłospisu konieczne jest wyeliminowanie słodkich i słonych przekąsek, które są źródłem pustych kalorii i negatywnie wpływają na wygląd skóry twarzy.

Doskonale gdy ograniczone zostanie również spożycie alkoholu. Jedynym trunkiem, który ma pozytywny wpływ na zdrowie jest czerwone wytrawne wino. Warto pokusić się o lampkę raz w tygodniu.

Dietę należy wzbogacić w warzywa i owoce. Można je spożywać pod różnymi postaciami, na przykład sałatek, zapiekanek, zup czy koktajli.

Warzywne i owocowe koktajle to świetny pomysł na przekąskę, którą można bez problemu zabrać ze sobą do pracy, szkoły czy też na trening.

Zdrowy koktajl można przygotować z jarmużu, szpinaku, pomarańczy, jabłek, papryki, selera naciowego, świeżego ogórka, imbiru bądź kiwi.

Do napoju można dodać także kilka łyżek płatków owsianych lub siemienia lnianego. Są to produkty o dużej zawartości błonnika pokarmowego.

Błonnik pęcznieje w jelitach, dzięki czemu daje uczucie sytości na wiele godzin. Skutecznie zapobiega on wystąpieniu napadów głodu a także przyspiesza metabolizm i pozwala pozbyć się złóg z jelit.

Dodatkowo siemię lniane jest zalecane w przypadku osób, które cierpią na choroby jelit i żołądka. Warto wypijać napar z siemienia na czczo, tuż po przebudzeniu, aby ochronić żołądek.

Oczywiście w parze z dietą powinna iść regularna aktywność fizyczna. Formę aktywności można dostosować do swoich upodobań i możliwości. Może być to zarówno jazda na rowerze, jogging, joga lub zajęcia pod okiem trenera personalnego.