Każdy człowiek doskonale wie, jak skomponowany jest klasyczny obiad jedzony regularnie przez rodziny mieszkające w naszym kraju. W przeważającej większości spożywamy go w trakcie dni wolnych od pracy. Chodzi oczywiście o kotleta wieprzowego serwowanego z ziemniakami i kapustą smażoną. Niestety, taki posiłek ma w sobie bardzo dużo kalorii, dlatego nie należy go jeść, jeśli liczymy kalorie. Na szczęście możemy spokojnie zmienić ten posiłek w dietetyczny obiad. Jak więc można to uczynić?
w pierwszej kolejności zajmijmy się kotletem wieprzowym. Na jego indeks kaloryczny ogromy wpływ posiada panierka, która zabiera tłuszcz jak gąbka. Powinniśmy z niej koniecznie zrezygnować. Wymieńmy także zwyczajny schab na mięso drobiowe, które ma mniej kalorii i zawiera sporo białka. Usmażmy je na niewielkiej ilości tłuszczu albo na specjalnej patelni teflonowej. Nie trzeba obtaczać mięsa w żadnej panierce. Zamiast tego obficie przyprawmy je ostrą papryką i pieprzem. Teraz przejdźmy do gotowania ziemniaków. Należy je oczywiście ugotować. Wbrew obiegowej opinii takie gotowane ziemniaki wcale nie mają wiele kalorii. To jedynie masło, które do nich dodajemy, wpływa na nie niekorzystnie. Można zrezygnować więc z tego tłuszczu, a zamiast tego obsypmy ziemniaki zielonym koperkiem. Przygotujmy również sałatkę ze zdrowych warzyw. Wykorzystajmy sałatę, pomidory, ogórki oraz szczypiorek. Taka sałatka będzie źródłem cennych witamin i związków mineralnych.
Jeżeli przyrządzimy sobie właśnie taki lekkostrawny posiłek, to z pewnością zaspokoimy swoje kubki smakowe. Dodatkowo, zjemy niedużą ilość kalorii, także posiłek nie wpłynie niekorzystnie na naszą dietę.