Jeżeli mamy już dosyć swojego ciała i pragniemy coś w nim zmienić, powinniśmy oczywiście przejść na jakąś dietę. Nie należy jednak myśleć, że tygodniowa dieta przyniesie nam świetne rezultaty. Trzeba całkowicie zmienić swój styl odżywiania się, jeżeli chcemy na stałe pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Jak więc to zrobić?
Na samym początku wyliczmy sobie, jakie jest nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Tu znaczenie ma jednocześnie nasza waga, wiek i wzrost, jak i codzienna aktywność sportowa. Dopiero gdy wyliczymy sobie takie zapotrzebowanie, będziemy wiedzieć, ile kalorii możemy spożyć każdego dnia. W dalszej kolejności ustalmy sobie jadłospisy na każdy dzień tygodnia. W tym pomoże nam dietetyczna książka kucharska. To z niej możemy wziąć ciekawe potrawy, które włączymy do jadłospisu. Przygotujmy więc sobie taką listę dań na każdy dzień tygodnia. Postarajmy się jej trzymać przez przynajmniej jeden miesiąc. Po tym czasie sami wyrobimy sobie pewne nawyki i będziemy już wiedzieć, co możemy spożyć, aby nie przytyć. Wówczas dieta stanie się już niezmiernie prosta.
Nie można jednak w tym wszystkim zapominać o tym, że jesteśmy tylko ludźmi. Jeżeli więc czasami zdarzy nam się podjeść coś kalorycznego, nie martwmy się tym, tylko wróćmy do swojej „diety”.