Poznałaś zasady którymi kierować trzeba się w trakcie komponowania kolacji tak aby była zdrowa i niezbyt kaloryczna ale wciąż brakuje ci pomysłu na gotowe potrawy? Pomożemy Ci znaleźć kilka propozycji.

Niskokaloryczna kolacja podawana na zimno:

1. Biały chudy ser biały zamieszany z odrobiną chudego mleka, rzodkiewką (pomidorem), odrobiną szczypiorku, minimalną ilością soli i pieprzu, do tego ciemne, pełnowartościowe pieczywo.
2. Wieloziarniste pieczywo z pastą przygotowaną z cieciorki ( [połowa puszki cieciorki, łyżka oliwy z oliwek, cząstka czosnku, odrobinę musztardy, soli i pieprzu, wszystkie produkty należy dokładnie zblendować)
3. Koktajl truskawkowy (zblendowane truskawki połączone z nie tłustym mlekiem, jeśli jest niezbyt słodki, możesz dosłodzić łyżką stołową miodu)
4. Sałatka wiosenna (rzodkiewka, parę liści sałaty lodowej, jeden ogórek, biały pokruszony twaróg, sól i pieprz do smaku, odrobina oliwy z oliwek)

Dietetyczna kolacja podawana na ciepło:

1. Naleśniki z białym twarogiem albo dżemem (ciasto naleśnikowe: dwa jajka, dwie szkl. wody, jedna szkl. mleka, 1/2 kilograma mąki, 2 łyżki cukru, szczypta soli, odrobina oleju – nie należy podlewać olejem w trakcie smażenia – wówczas naleśniki są bardziej suche ale mimo wszystko nie przywierają do patelni)
2. Grillowana pierś z indyka serwowana w ziołach z mizerią (śmietanę zastępujemy jogurtem naturalnym)
3. Cukinia z grilla, papryka i cebulka w przyprawach (wedle upodobań)
4. Fasolka szparagowa na grillu (gotować ok dziesięć minut w lekko osolonej wodzie, obtoczyć w jajku, odrobinie soli i pieprzu, podsmażyć z bułką tartą na oliwie z oliwek) podawać z jajkiem sadzonym lub grillowanym kurczakiem.
Smacznego 🙂