Któż z nas nie ubóstwia słodkości! Ubóstwiamy się do nich uciekać by poprawić sobie samopoczucie, w trakcie spotkań z przyjaciółmi czy oglądania telewizji, aczkolwiek chociaż jest to relaksujące, tego typu nawyki są niewyobrażalnie niezdrowe. Nadwyżka cukru, tłuszczu i kalorii, których pełne są tradycyjne przekąski, może przyczynić się do nadwagi, cukrzycy lub chorób mięśnia sercowego. Czy to znaczy, że powinniśmy całkowicie zrezygnować z deserów? Bezsprzecznie nie! Poniżej kilka sugestii, jak przyrządzić dietetyczne desery.
Oparciem powinno być ograniczenie węglowodanów. W jaki sposób to zrobić? To proste. Cukier możemy niewyobrażalnie łatwo substytuować poprzez zastosowanie naturalnych słodzików, takich jak na przykład stewia albo ksylitol. Stewia to roślina wywodząca się z Ameryki Południowej, która niezwykle zasobna jest w glikozydy. Nie są one trawione przez ludzi, więc mimo tego, że stewia jest nawet kilkaset razy bardziej słodka niż cukier, nie ma złego oddziaływania na nasz organizm. Ksylitol to ekologiczny cukier pochodzący z brzozy, zważywszy na swoje działanie przeciwpróchnicze eksploatowany w produkcji gum do żucia.
Zachowajmy w pamięci dodatkowo żeby zastąpić bitą śmietanę ekologicznym jogurtem. Podstawą zdrowych, dietetycznych przekąsek może być z pomyślnością kasza jaglana, która doskonale sprawdzi się do pieczenia ciast.
Kolejnym interesującym artykułem, który możemy wykorzystać do przygotowania dietetycznych przekąsek jest tapioka. To roślina z Ameryki Południowej, która olśniewająco sprawdzi się do sporządzenia przeróżnych musów i puddingów.
Jak widać, dieta nie musi oznaczać bezwzględnej rezygnacji z deserów, należy je wyłącznie prawidłowo przyrządzić, tak, aby były zdrowe.