19 Cze Brak komentarzy admin Bez kategorii , ,

Odchudzanie to proces, który nie należy do najłatwiejszych. Wie o tym każdy, kto kiedyś próbował. Dlaczego czasem zdarza się, że wysiłek nie przynosi efektów? Mimo starań nie udało ci się schudnąć? Dowiedz się, co mogło być tego przyczyną.

1.Niewłaściwa dieta

To najczęstsza przyczyna niepowodzeń, ponieważ wiele osób wciąż uważa, że najlepszym rozwiązaniem na szybkie odchudzanie jest głodówka lub drastyczne zmniejszanie ilości przyjmowanego pokarmu. Takie działanie może nam jedynie zaszkodzić. Znacznie ograniczenia żywieniowe prowadzą do niedoborów pokarmowych, pogarszają samopoczucie, niekorzystnie wpływają na zdrowie, a przede wszystkim prowadzą do podejmowania złych decyzji żywieniowych. Niekorzystnie wpływają również na psychikę, ponieważ prowadzą do obsesyjnego myślenia o jedzeniu, szczególnie tym niezdrowym, co powoduje frustrację, a w konsekwencji rezygnację z podjętych założeń.

Pamiętaj, że organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje pokarmu, ale przede wszystkim tego wartościowego, który dostarcza niezbędnych makro- i mikroelementów. Oczywiście podczas odchudzania kaloryczność diety powinna zostać obniżona, jednak w taki sposób, by nie doprowadziło to do niedoborów pokarmowych.

2. Brak ruchu

Aktywność fizyczna nie tylko zwiększa wydatek energetyczny (dzięki czemu możemy więcej jeść), ale przede wszystkim znacznie przyspiesza pojawienie się efektów. Do wytworzenia niezbędnej podczas aktywności fizycznej energii organizm wykorzystuje rezerwy, czyli zgromadzoną dotychczas tkankę tłuszczową. Z ruchu nie warto również rezygnować z innego powodu. Dzięki treningom powoli i stopniowo rozbudowujemy tkankę mięśniową, mięśnie stają się twardsze i większe, co doskonale wpływa na wygląd skóry – staje się ona jędrna i gładka, a my zyskujemy zdrową i wysportowaną sylwetkę.

Nie musisz katować się na siłowni czy codziennie biegać kilkadziesiąt kilometrów. Wystarczą 3–4 średniej intensywności treningi w tygodniu. Postaw na lekkie cardio, wprowadź również elementy treningu siłowego. Możesz ćwiczyć w domu lub klubie – miejsce nie ma znaczenia. Bieganie, pływanie, jazda na rowerze czy spacer doskonale sprawdzą się w roli treningu aerobowego, który efektywnie spala tkankę tłuszczową. Buduj kondycję, rozwijaj swoją siłę i wytrzymałość, stopniowo podnoś poprzeczkę – na efekty nie trzeba będzie długo czekać.

3. Zły stan zdrowia

Jeżeli zdrowo się odżywiasz i starasz się aktywnie spędzać czas, a mimo to nie możesz schudnąć, przyczyną może być zły stan zdrowia. Do schorzeń, które mogą znacznie utrudnić wysiłki, należą m.in. niedoczynność tarczycy, zespół policystycznych jajników, insulinooporność czy cukrzyca. W tego typu przypadkach konieczne jest leczenie, które musi być przeprowadzone pod kontrolą lekarza.

Choroba nie musi być przeciwwskazaniem do rozpoczęcia odchudzania. Warto jednak przed podjęciem działania skonsultować się ze specjalistą. Nadmierna waga jest przyczyną wielu schorzeń, a jej wyregulowanie może korzystnie wpłynąć na stan zdrowia, dlatego lekarz lub dietetyk z pewnością wskażą właściwy kierunek postępowania.