Daj się porwać modzie na bycie zdrową – zacznij dbać o własne zdrowie, wygląd, uroczy kształt ciała a także wagę. W zdrowym ciele zdrowy duch, nie ma sensu odkładać dobrych zwyczajów na kiedy indziej i czekać, aż stanie się już za późno. Niedobór dbałości o swoje własne ciało może doprowadzić do nieładnego nadmiaru wagi, złego samopoczucia a także do poważnych kłopotów powiązanych ze zdrowiem. Z tego powodu także powinniśmy dbać o siebie na co dzień – w końcu zdrowie jest najważniejsze.
Nie wiesz od czego zacząć? Na początku miej pewność, jaki jest Twój cel. Chcesz schudnąć, polepszyć swoją kondycję, wymodelować sylwetkę albo może po prostu żyć trochę zdrowiej?
Bezwzględnie też sprawdź, czy Twoja waga mieści się w granicach normy. Aby to osiągnąć oblicz BMI – w internecie można znaleźć dużo różnych programów liczących. Wskaźnik BMI pomoże ci określić czy masz niedowagę, za dużą wagę, cierpisz na otyłość – czy może Twoja waga znajduje się w granicach normy. Ten wskaźnik nie jest bardzo dokładny, jednak pomaga wyznaczyć sobie dalszy kierunek.
Kiedy już określisz własny cel, rozpocznij stopniowo wprowadzać zmiany w swój codzienny harmonogram. Włącz aktywność ruchową ciała – jeśli wcześniej nie miałaś za dużo wspólnego ze sportem, rób to krok po kroku. Zmodyfikuj też swój sposób odżywiania – 3 większe posiłki zamień na 5 mniejszych.